niedziela, 14 lutego 2010

pieklo? ziemia jest pieklem, wiezieniem.

czytam to, co powyżej widać. polecam. co prawda p. szczepanski nie ma az takiego daru wyslawiania sie jak t. lubelski albo j. plazewski (ktorych ksiazki uwielbiam - zob. historia filmu francuskiego i nowa fala, czyli przygoda kina francuskiego czy jakos tak), ale "zwierciadlo bergmana" jest kopalnia informacji na temat filmografii, dorobku literackiego oraz zycia osobistego ingmara (tak, jestem z nim na ty). no wiec dowiedzialam sie np., ze bergman uprawial seks po raz pierwszy w wieku 14 lat.i bylo to przezycie raczej dla niego traumatyczne, ze gdyby sie przez przypadek nie zalapal na filmowca to pewnie bylby niedocenianym rezyserem teatralnym i wyszydzanym literatem i ze zrobil reklame mydla. znaczy ja wiedzialam juz o tej reklamie, ale poszukalam na tubie i znalazlam to:



obeznany z bergmanem widz na pewno wylapal od razu motyw teatru, kompozycji szkatulkowej, szyderczego dystansu do opowiadanej historii etc. ale na pierwszy plan wybijaja sie Brud i Bakterie wycinające zabawne hołubce na skórze kobiety o aparycji węgorza :D

zmieniłam tabletki i czuję się beznadziejnie. w dodatku mam nawrot choroby w. allena (nie pamietam nazwy fachowej) i wydaje mi się że mam raka i zaraz umre i to w ogóle jest tylko kwestia czasu. i boli mnie głowa.

tytuł notki ze strindberga

1 komentarz:

g8 pisze...

z tymi "wierszami" to przynajmniej est się z czego pośmiać po czasie (choć wciąż uważam, że graficznie nie mam czego się wstydzić) ..

bergman śnił mi parę dni temu
a dziś nad ranem śniło, że zblazowani i pretensjonalni amerykańscy producenci reżyserowali na autostradzie "Makbeta Znudzonego", a ja byłem z nimi na planie..
fajna zabawa taki sen, nie mogę doczekać, by sny można było nagrywać..